نکات نگهداری و افزایش عمر باتری خودرو

نکات نگهداری و افزایش عمر باتری خودرو

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

آیا می دانید قلب تپنده خودرو شما چیست؟ بله، درست حدس زدید! باتری خودرو قلب تپنده آن است و بدون آن، خودرو شما هیچ حرکتی نخواهد کرد. در این مقاله متخصصین باتری فروشی در رشت به بیان نکات نگهداری و افزایش عمر باتری خودرو پرداخته اند. باتری ها از جمله اجزای حیاتی خودرو هستند. که وظایف مهمی مانند تامین برق سیستم های برقی، استارت زدن و … را بر عهده دارند. اما عمر باتری ها محدود است و به مرور زمان ضعیف می شوند.

۸ نکته نگهداری و افزایش عمر باتری خودرو

  1. بررسی سطح آب مقطر
  2. تمیز نگه داشتن باتری
  3. عدم استارت زدن های متوالی
  4. استفاده از لوازم برقی غیرضروری
  5. شارژ منظم باتری خودرو
  6. استفاده از باتری مناسب
  7. بررسی سلامت سیستم برقی خودرو
  8. تعویض به موقع باتری

در ادامه مقاله نکات نگهداری و افزایش عمر باتری خودرو ،متخصصین باتری فروشی در رشت به بررسی هر یک از موارد مطرح شده در بالا خواهند پرداخت.

بررسی سطح آب مقطر

نکات نگهداری و افزایش عمر باتری خودرو

 

برای افزایش طول عمر باتری خودرو باید به طور مرتب سطح آب مقطر باتری را بررسی کنید. در صورت کم بودن آب مقطر، به آن آب مقطر اضافه کنید. کارشناسان امداد باطری در رشت توصیه میکنند. از اضافه کردن آب معمولی به باتری خودداری کنید.

تمیز نگه داشتن باتری

متخصصین بهترین باتری فروشی در رشت بر این باورند که برای افزایش طول عمر باتری خودرو باید به مرتب سولفات های روی باتری را تمیز کنید. برای تمیز کردن سولفات ها می توانید از محلول آب و جوش شیرین استفاده کنید. همچنین تاکید میکنند. از اتصال قطب های باتری به یکدیگر خودداری کنید.

عدم استارت زدن های متوالی

از دیگر مواردی که میتواند از عمر مفید باتری خودرو بکاهد استارت زدن های متوالی و پشت سر هم است. از این رو متخصصین باتری فروشی در رشت تاکید میکند از استارت زدن های متوالی و پشت سر هم خودداری کنید. در صورت نیاز به استارت زدن مجدد چند دقیقه صبر کنید. و نیز از استارت زدن های طولانی مدت خودداری کنید.

استفاده از لوازم برقی غیرضروری

  •  از استفاده لوازم برقی غیرضروری در هنگام خاموش بودن خودرو خودداری کنید.
  • مصرف بیش از حد برق می تواند باعث تخلیه باتری شود.
  • در صورت عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی، باتری را از برق جدا کنید.

شارژ منظم باتری خودرو

نکات نگهداری و افزایش عمر باتری خودرو

به طور مرتب باتری خود را شارژ کنید. این عمل میتواند به افزایش طول عمر باتری شما کمک کند. برای شارژ باتری می توانید از شارژر باتری یا دینام خودرو استفاده کنید. از شارژ بیش از حد باتری خودداری کنید.

استفاده از باتری مناسب

از نظر کارشناسان امداد باتری در رشت از باتری مناسب با آمپر و ولتاژ صحیح برای خودرو خود استفاده کنید. استفاده از باتری نامناسب می تواند به عمر باتری و سیستم برقی خودرو آسیب برساند.

بررسی سلامت سیستم برقی خودرو

متخصصین باتری فروشی در رشت بیان میکنند. به طور مرتب سلامت سیستم برقی خودرو خود را بررسی کنید. ایرادات سیستم برقی می تواند به عمر باتری آسیب برساند.

تعویض به موقع باتری

تیم باطری سازی سیار شبانه روزی رشت بیان میکنند. به طور متوسط هر ۴ تا ۵ سال یکبار باتری خود را تعویض کنید. در صورت مشاهده علائمی مانند ضعف باتری، استارت سخت و …، باتری را تعویض کنید.

در نهایت

با رعایت این نکات می توانید عمر باتری خودرو خود را افزایش دهید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. علاوه بر موارد فوق، می توانید از دستگاه های تست باتری نیز برای بررسی سلامت باتری خود استفاده کنید. از نظر کارشناسان امداد باتری در رشت شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری و افزایش عمر باتری خودرو، به یک مکانیک مراجعه کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

نحوه نگهداری از باطری خودرو و نکاتی برای تنظیم سطح آب باطری
بررسی باتری خشک ماشین و مزایا و معایب آن
باطری سازی سیار شبانه روزی در رشت
چگونه باتری خودرو خود را شارژ کنیم؟
علائم و دلایل خالی شدن باتری خودرو
مهم ترین ویژگیهایی که باید باتری فروشی در رشت داشته باشد
خراب بودن باتری را چگونه تشخیص دهیم؟
معرفی بهترین برندهای ایرانی باطری خودرو
۵ نکته برای پیشگیری از خطرات انفجار باطری خودرو
سیستم برق خودرو دلایل قطعی آن

دیدگاهتان را بنویسید